5 יתרונות של ביצוע תמ"א 38 עבור דיירים

תמ"א 38 היא תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה. פרויקט זה מתייחס אל מרבית הבניינים שנבנו בישראל עד שנת 1980 והוא מעניק לתמריצים כמו מתן זכויות בנייה שיאפשרו לדיירים ולקבלנים לקחת חלק בפרויקט באופן שישתלם לכולם. איש העסקים צבי גולדפינגר מציין חמישה יתרונות מרכזיים של ביצוע תמ"א 38 עבור הדיירים.

צבי גולדפינגר - תמ"א 38
בניין בתהליך התחשות עירונית – מתוך Google Steet View

שיפור הבניין – חדר מדרגות ומראה חיצוני

פרויקט תמ"א 38 כולל בתוכו את שיפור נראות הבניין מבפנים ומבחוץ. בניינים שנבנו לפני שנות ה-70 ניחנים במראה ישן ולא מעודכן וכך גם נראות השכונה שהם ממוקמים בה. נראות הבניין משפיעה על שווי הנכס ולכן, כאשר מבצעים פרויקט תמ"א 38, נראות הבניין היא פרמטר משמעותי במרכיבי המחיר של הנכס. המראה החדש והמודרני אינו רק כלפי חוץ אלא גם כלפי פנים, מפני שחדר המדרגות עובר שיפוץ גם כן וייראה חדש בסוף הפרויקט.

חנייה ומעלית

צבי גולדפינגר מציין כי במרבית הפרויקטים של תמ"א 38 השיפוץ יכלול תוספת חנייה ומעלית לבניין. אלמנטים אלו משפרים את איכות החיים של הדיירים בבניין בצורה ניכרת ומאפשרים להם נוחות מרבית. חנייה פרטית יכולה לחסוך לדיירים זמן יקר ודלק שמתבזבז בזמן חיפוש החנייה. כמו כן, תוספת המעלית מאפשרת התנהלות נוחה יותר לדיירים, במיוחד לאלו המתגוררים בקומות העליונות או לאלו שחווים בעיית מוגבלות בתנועה.

ממ"ד ורעידות אדמה

הייעוד המקורי של פרויקט תמ"א 38 הוא לחזק את הבניין מפני רעידות אדמה ולהוסיף ממ"ד לדירה. תוספות אלו מועילות במיוחד עבור הדיירים מפני שהיא מבטחת אותם מפני סיכונים אלו. במדינת ישראל, אשר ממוקמת על השבר הסורי אפריקאי, מתרחשות רעידות אדמה ולכן יש חשיבות לחזק את מקום המגורים כנגד רעידות אלה. זאת נכון גם לגבי הממ"ד, שהנו חדר בטוח מפני ירי ארטילרי.

תוספת חדרים

בנוסף לחיזוק הבניין ותוספת של חנייה ומעלית, פרויקט תמ"א 38 אחראי גם על הרחבת שטח הדירה. במסגרת הפרויקט יתווספו מרפסות וחדרים, מה שלא היה ניתן לעשות בשום דרך אחרת. באופן זה מרוויחים הדיירים דירה חדשה לגמרי עם חדרים נוספים ומרחב רב.

העלאת שווי הנכס

צבי גולדפינגר מציין כי כתוצאה מכל האלמנטים שפורטו מעלה, שווי הדירה מטפס לאחר פרויקט תמ"א 38 באופן ניכר ובכך, מאפשר לדיירים להגדיל את הונם באופן משמעותי.